Grudziądz

Grudziądz

Grudziądz Portal miejski

Grudziądz

„Koperta życia” dla grudziądzan

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Urząd Miejski wspólnie z Oddziałem Rejonowym Polskiego Czerwonego Krzyża w Grudziądzu rozpoczął realizację pilotażowego projektu pn. „Koperta życia”. Przedsięwzięcie dedykowane jest osobom starszym (tj. po 60. roku życia), szczególnie mieszkającym samotnie oraz głuchoniemym.

- Głównym celem „Koperty życia” jest pomoc służbom ratunkowym w uzyskaniu podstawowych informacji o stanie zdrowia osoby wymagającej pomocy i podjęciu szybkiej akcji ratującej życie - mówi Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych Beata Przybylska.

Podczas interwencji pogotowia ratunkowego, przed podjęciem czynności ratowniczych, ważne jest uzyskanie niezbędnych informacji o stanie zdrowia osoby wymagającej pomocy, przyjmowanych przez niego lekach, alergiach, przebytych zabiegach. Zebranie wywiadu medycznego trwa zwykle kilka, a czasem kilkanaście minut, szczególnie w przypadku utrudnionego kontaktu z chorym lub jego kłopotami z pamięcią. Zadaniem „Koperty życia” jest skrócenie tego czasu do minimum - lekarz/ratownik medyczny w prosty sposób pozyskuje potrzebne dane, które mogą przydać się także w procedurze przyjęcia do szpitala.

W skład pakietu „Koperta życia” wchodzi:

- karta informacyjna - zawierająca m. in. dane osobowe wymagającej pomocy, dane kontaktowe osób najbliższych oraz podstawowe informacje o stanie zdrowia (przebyte choroby, przyjmowane leki, alergie oraz inne ważne zdarzenia medyczne, np. informacje o wszczepionym rozruszniku serca, implancie elektronicznym lub endoprotezie) oraz wskazanie miejsca w mieszkaniu, w którym przechowywana jest dokumentacja medyczna;

- magnes, który należy umieścić na lodówce,

- naklejka, którą należy umieścić w widocznym miejscu w mieszkaniu, np. na drzwiach wejściowych (wewnątrz mieszkania),

- instrukcja wypełniania karty informacyjnej wraz z wzorem wypełnienia karty,

- plastikowa koperta (teczka) zapinana na zatrzask, z naklejką logo projektu.

Wypełnioną kartę informacyjną należy włożyć do otrzymanej plastikowej koperty i przechowywać w widocznym miejscu w lodówce (np. na półce w drzwiach lodówki).

Aby „Koperta życia” spełniła swoją rolę należy ją rzetelnie i czytelnie wypełnić drukowanymi literami. Należy również pamiętać, aby kartę na bieżąco aktualizować (raz w roku). Po upływie roku od wypełnienia karty oraz w przypadku zmiany danych należy wypełnić nowy druk (dostępny w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu w Wydziale Spraw Społecznych lub do pobrania na stronie www.grudziadz.pl w zakładce „Polityka społeczna”).

- Tylko prawidłowo wypełniona i aktualna karta jest wiarygodnym źródłem informacji dla służb ratowniczych - dodaje Beata Przybylska.

„Koperty życia” można odbierać w:

  • Urzędzie Miejskim w Grudziądzu, ul. Ratuszowa 1, Wydział Spraw Społecznych (pok.102),
  • Oddziale Rejonowym Polskiego Czerwonego Krzyża w Grudziądzu, ul. Dąbrowskiego 11/13.

Warto dodać, że projekt został pozytywnie zaopiniowany przez Dyrektora Regionalnego Szpitala Specjalistycznego w Grudziądzu.

Szczegółowych informacji na temat „Koperty życia” udziela Wydział Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego pod nr tel. 56 45 10 318 lub 56 45 10 374.

Biuro Prezydenta


Data dodania 02 lutego 2017

Newsletter

Bądź na bieżąco z Grudziądzem i zapisz się do Newslettera

Newsletter

witryny stosujemy pliki cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij